sobota, 20 kwietnia 2013

Eragon. Christopher Paolini

Kiedy dostałam tę książkę z okazji świąt Bożego narodzenia pięć lat temu byłam jedenastoletnią dziewczynką wprost pożerającą książki. Już przy wigilijnym stole zaczęłam ją czytać.
Chociaż czytałam ja już cztery razy, dalej jestem pod wpływem urokliwego świata, który wykreował Paolini. Książka jest pierwszą częścią z cyklu Dziedzictwo.
Opowiada ona o młodym chłopcu- tytułowym Eragonie- który pewnego dnia będąc na polowaniu w górach zwanych Kośćcem spotyka na swej drodze dziwny, duży kamień... Po pewnym czasie wykluwa się z niego małe, śliczne stworzenie zwane w starych legendach smokiem. Chłopak wychowuję smoczyce i nadaje jej imię Saphira. W pewnym momencie książki  ucieka ze starym bajarzem Bromem przed złymi stworzeniami- wysłannikami złego króla Galbatorixa, który pragnie złapać Saphire...
Książka jest napisana lekko i ciekawie. Bohaterowie są barwni i każdy znajdzie kogoś z kim będzie się mógł utożsamić.  
Moje ocena: 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz bardzo dziękujemy.
Możecie tu umieszczać swoje opinie nt. Krwawej strzały i wskazówki.